MOTIF SYEKHERMANIA MENGAKSES VIDEO DAKWAH HABIB SYECH BIN ABDUL QODIR ASSEGAF
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adrianto, E., Komala, L., & Karlina, S. (2007). Komunikasi Massa. Bandung : Simbiosa Rekatama.
Ahlqvist, T., Back, A., Halonen, M., & Heinonen, S. (2012). Social Media Roadmaps Exploring The Futures Triggered By Social Media. VTT Tiedotteita – Valtion Teknillinen Tutkimuskeskus.
Al-Kandari, A., Melkote, S.R., & Sharif, A. (2016). Needs And Motives Of Instagram Users That Predict Self-Disclosure Use: A Case Study Of Young Adults In Kuwait. Journal Of Creative Communications.
Angkari, S. (2013). Motif Masyarakat Surabaya Dalam Menonton Program Good Morning Hard Rockers On SBO. Jurnal E-Komunikasi Program Studi Ilmu Komunikasi Universitas Kristen Petra Surabaya Vol. I No. 3 2013, 36-46.
Atmodjo, J.T. (2015). Media Massa dan Ruang Publik. Jurnal Visi Komunikasi Universitas Padjajaran Bandung. 14 (2), 223-238.
Basit, A. (2014). Dakwah Cerdas di Era Modern. Jurnal Komunikasi Islam IAIN Sunan Ampel, 3 (1), 76-94.
Blumler, J.G. & Katz, E. (eds). (1974). The Uses Of Mass Communications: Current Perspectives On Grafitications Research. Beverly Hills, CA & London: Sage.
Brubaker, P.J. & Haigh, M.M. (2017). The Religious Facebook Experience: Uses and Gratifications of Faith-Based Content. Journal Social Media The Pennsylvania State University, USA. 1-11.
Bulduklu, Y. (2017). Mobile Games on the Basis of Uses and Gratifications Approach. The Internasional Journal Of Reasearch Into New Media Technologies, Faculty of Social Sciences and Humanities, Necmettin Erbakan University of Turky, 20(10), 1-17.
Bungin, B. (2008). Sosiologi Komunikasi, Jakarta: Penerbit Kemcana.
Darmawan, A. (2015). Pengajian Shalawat Habib Syech Bin Abdul Qodir Assegaf Di Yogyakarta (Analisis Dari Perspektif Sosiologi Agama). Skripsi Jurusan Perbadingan Agama Fakultas Ushuluddin Dan Pemikiran Islam Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta (Tidak Diterbitkan).
Dulwahab, E. (2010). Dakwah di Era Konvergensi Media. Jurnal Ilmu Dakwah UIN Sunan Gunung Djati Bandung. 5 (16), 19-34.
Faiqah, F., Nadjib, M., & Amir, A. S. (2016). Youtube Sebagai Sarana Komunikasi Bagi Komunitas Makassarvidgram. Jurnal Komunikasi KAREBA Volume 5 Nomor 2 Juli-Desember 2016, 259 - 272.
Fatoni, U. (2014) Respon Dai terhadap Gerakan Jemaat Ahmadiyah Indonesia (JAI) di Tenjowaringin Tasikmalaya. Jurnal Dakwah, Vol. XV, No. 1 Tahun 2014 49-65
Gan, C., & Li, H. (2017). Understanding the effects of gratifications on the continuance intention to use WeChat in China: A perspective on uses and gratifications. Journal International Computers in Human Behavior. 306-315.
Hidajat, M., Adam, A.R., Danaparimata, M., Suhendrik. (2015). Dampak Media Sosial Dalam Cyber Bulliying. Jurnal ComTech BINUS University. 6 (1), 72-81.
Izzati, N. (2015). Motif Penggunaan Gadget Sebagai Sarana Promosi Bisnis Online Di Kalangan Mahasiswa UIN Sunan Kalijaga. Jurnal Komunikasi ASPIKOM Vol. 2 No. 5 Juli 2015, 374-380.
Juwita. (2017). Media Sosial Dan Perkembangan Komunikasi Korporat. Jurnal Penelitian Komunikasi. 20(1), 47-60.
Kadir, L. (2014). Motif Remaja Terhadap Penggunaan Situs Jejaring Facebook (Siswa SMK Negeri 7 Samarinda). eJournal Ilmu Komunikasi, 2014, 2 (4), 53 - 63.
Katz, E., Gurevitch, M., & Hass, H. (1973). On The Use Of Mass Media For Important Things. Amer. Soc. Rev. 38. 164 – 181.
Keshishian, F., & Mirakyan, V. (2017). Soap Opera Viewing Motives among College Students in the Republic of Armenia”. An International Journal of Pure Communication Inquiry. 5 (1), 24-39.
Kim, J., Lee, J., Jo, S., Jung, J., & Kang, J. (2015). “Magazine Reading Experience and Advertising Engagement: A Uses and Gratifications Perspective dalam Journalism & Mass Communication Quarterly”. Journal Korea Advanced Institute of Science and Technology. 92 (1), 179-198.
Kuswarno, E. (2009). Fenomenologi; Konsepsi, Pedoman, dan Contoh Penelitiannya. Bandung: Widya Padjadjaran.
Mahmud, M. Z., & Omar, B. (2013). Motif dan Kekerapan Penggunaan Facebook Dalam Kalangan Pelajar Universiti. Jurnal Komunikasi Malaysian Journal of Communication Jilid 29(1) 2013, 35-54.
McQuail, D. (2011). Teori Komunikasi Massa. Jakarta: Salemba Humanika.
Mellyaningsih, A. (2016). Motif Subscriber Menonton Channel YouTube Raditya Dika. Jurnal E-Komunikasi Program Studi Ilmu Komunikasi Universitas Kristen Petra Surabaya Volume 4 Nomor 1 Tahun 2016, 1 - 12.
Minan, I. (2016). Relasi Media Massa dan Dakwah Kontemporer. Al-Balagh, Jurnal Dakwah dan Komunikasi IAIN Surakarta, 1 (20), 197-214.
Musthofa. (2016). Prinsip Dakwah Media Sosial. Jurnal Alplikasia UIN Sunan Kalijaga Jogjakarta, 1 (1), 51-55.
Nasrullah, R. (2013). Media Sosial Perspefktif Komunikasi, Nudaya Dan Sosioteknologi, Bandung: Simbiosa Rekatama Media.
Nurudin. (2009). Pengantar Komunikasi Massa. Jakarta : Rajawali Press.
Omar, F.I. (2014). Penerimaan Media Sosial Sebagai Medium Dakwah Dalam Kalangan Mahasiswa. The Journal E-Proceedings of The Conference on Management and Muammalah (CoMM) Universitas Antar Bangsa Selangor Malaysia, 64-74.
Ozon, M., & Kusrini. (2012). Pembuatan Aplikasi Android Tuntunan Qasidah Pilihan Habib Syech Bin Abdul Qadir Assegaf. Jurnal Dasi Volume 13 Nomor 2 Juni 2012, 50 - 54.
Pramiyanti, A., Putri, I. P., & Nureni, R. (2014). Motif Remaja Dalam Menggunakan Media Baru (Studi Pada Remaja Di Daerah Sub-Urban Kota Bandung). KomuniTi, Vol. VI, No. 2 September 2014, 95-103.
Purworini, D. (2014). Model Informasi Publik Di Era Media Sosial. Jurnal Komuniti Universitas Muhammadiyah Surakarta. 6 (1), 3-14.
Salama, N. (2014). Motif Dan Proses Psikologis Korupsi. Jurnal Psikologi Volume 41 Nomor 2 Desember 2014, 149 - 164. DOI: https://doi.org/10.22146/jpsi.6946.
Santoso, E., & Setiana, M. (2009). Teori Komunikasi Masa. Yogyakarta : PT. Graha Ilmu.
Sari, M.P. (2017). Fenomena Pengguna Media Sosial Instagram Sebagai Komunikasi Pembelajaran Agama Islam. Jurnal Ilmu Komunikasi Universitas Riau, 4 (2), 1-13.
Shin, D.H. (2014). Understanding e-book users: Uses and gratification expectancy model. New media & society Journal, National Chung Hsing University, 13 (2), 260-278.
Spinda, J.S.W. (2017). Just a Snap: Fan Uses and Gratifications for Following Sports Snapchat. Journal Communication of Clemson University, 20(10), 1-23.
Sugiyono, (2014). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung : Alfabeta.
Syarifudin, A. (2015). Facebook Sebagai Media Dakwah Islam. Wardah: Jurnal Dakwah Dan Kemasyarakatan, 15 (1), 67 – 77.
Tanama, L. L., Rusdi, F., & Winduwati, S. (2017). Analisis Motif Penggunaan Aplikasi Media Sosial LINE (Studi KKasus Terhadap Remaja Jakarta Berusia 16-19 Tahun). Jurnal KONEKSI Vol. 1 No. 1 (2017).
Thaib, E.J. (2014). Studi Dakwah Dan Media Dalam Perspektif Uses And Gratification Theory. Jurnal Alfarabi IAIN Gorontalo, 11 (1), 1-20.
Usman, F. (2016). Efektivitas Penggunaan Media Online Sebagai Sarana Dakwah. Jurnal Al-Tsiqoh Ekonomi dan Dakwah Islam Universitas Brawijaya Malang, 1 (01), 1-8.
Utomo, D. A. (2013). Motif Pengguna Jejaring Sosial Google+ Di Indonesia. Jurnal E-Komunikasi Program Studi Ilmu Komunikasi Universitas Kristen Petra Surabaya Vol. I No. 3 2013, 147-156.
Vaterlaus, J.M. (2017). An Exploratory Study of College Student Uses and Gratifications. Journal Department of Health and Human Development, Montana State University. 10 (1), 1-11.
Zainuddin, M. (2017). Makna, Nilai, Dan Fungsi Kasidah Habib Syeikh Terhadap Syekhermania Di Kabupaten Kediri. Skripsi Sastra Indonesia Fakultas Ilmu Budaya Universitas Airlangga (Tidak Diterbitkan).
DOI: https://doi.org/10.22515/balagh.v3i1.1086
Refbacks
- There are currently no refbacks.