Peningkatan Minat Menabung di Bank Syariah melalui Program Office Channeling

Yuliana Siti Chotifah

Abstract


Office channeling is one way to boost the growth of sharia banking industry significantly. Banks expect customers' knowledge of office channelling to increase the interest of customers in saving in a sharia bank. This study analyzed how far the influence of customer knowledge of office channeling to the interest of saving. The data is primary from interviewing to 100 customers BRI Kartasura whose savings by a questionnaire. The respondents chosen by random from total 43.985 customers till December 2016. Technique of analyzing the data used Simple Regression. The result of this research showed the Customer Knowledge to office channeling had a positive and significant effect on interest in saving in Sharia Bank. The research gives a contribution to (a) academician; as an evidence of theory, (b) Sharia Bank; good information to increase socialization to customers about office channeling.



Full Text:

PDF

References


Abdullah, Thamrin. 2003. Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT Rajawali Pers.

Abhimantra, Ananggadipa; Maulina, Andisa Rahmi; & Agustianingsih, Eka. 2013. Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Nasabah (Mahasiswa) dalam Memilih Menabung pada Bank Syariah. Depok : Perpustakaan Universitas Gunadarma

Boyd, Walker dan Larreche. 2000. Manajemen Pemasaran: Suatu Pendekatan Strategis dengan Orientasi Global, Edisi Kedua. Jakarta: Erlangga.

Ferdinand, Agusty. 2006. Metode Penelitian Manajemen. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Ghozali, Imam. 2006. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS, 2006. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Hawkins, D.I., Mothersbaugh,D.L.,&Best.,R.J. 2007. Consumer Behavior: Building Marketing Strategi. New York: Mc Graw Hill Company. Inc.

Husein, Umar. 2005. Manajemen Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Jakarta: PT Gramedia Pustaka.

Iqbal, Muhammad. 2014. Kebijakan Office Channeling dan Spin Off Stimulasi Perbankan Syariah. Jakarta : Perbanas.

James F. Engel & Roger. D. Blackwell & W. Miniard. 1994. Perilaku Konsumen. Jilid 1. Jakarta: Binarupa.

Komarudin. 1994. Kamus Perbankan. Jakarta: Grafindo.

Kotler, Philip. 1995. Dasar-Dasar Pemasaran, Cetakan 1. Jakarta: Prehallindo.

Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane. 2003. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Pater. J. Paul. 1999. Consumer Behavior Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Jakarta: Erlangga

Puhantara, Wahyu. 2010. Metode Penelitian: Prosedur Penelitian. Jakarta: Graha Ilmu

Rohaya, Hairiennisa. 2008. Perkembangan Skala Usaha Perbankan Syariah di Indonesia Pra dan Pasca Kebijakan Office Channeling

Sangadji, Etta Mamang dan Sopiah. 2010. Metodologi Penelitian. Yogyakarta: Andi Offset.

Shaleh, Abdul Rahman dan Muhbib, Abdul Wahab. 2004. Psikologi Suatu Pengantar dalam Perspektif Islam. Jakata: Prenada Media

Suharsimi. 2006. Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta.

Sumarwan, Ujang. 2002. Perilaku Konsumen (Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran). Bogor: Ghalia Indonesia.

Suryani. 2012. Kebijakan Layanan Syariah (Office Channeling) dalam Meningkatkan Pangsa Pasar Perbankan Syariah. Jurnal Hukum Islam (JHI) Volume 10, Nomor 1, Juni 2012.

Wibisaputra, Aduztya. 2011. Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat Beli Ulang Gas 3 Kg (Di PT. Candi Agung Pratama Semarang). Skripsi Universitas Diponegoro Semarang.

Winardi. 1996. Manajemen Pemasaran. Cetakan Pertama. Bandung: Sinar Bandung




DOI: https://doi.org/10.22515/jfib.v1i1.732

Refbacks

  • There are currently no refbacks.